Budowa i wdrożenie nowoczesnej platformy informatycznej w Szpitalu Specjalistycznym w Chojnicach

Artykuł sponsorowany
Szpital Specjalistyczny im. J. K. Łukowicza w Chojnicach jest realizatorem projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 w ramach osi priorytetowej „Społeczeństwo wiedzy” Jego tytuł to "Budowa i wdrożenie nowoczesnej platformy informatycznej wspomagania zarządzania oraz Zintegrowanego Systemu Obsługi Pacjentów w Szpitalu Specjalistycznym im. J. K. Łukowicza w Chojnicach". Kwota dofinansowania wyniesie 4 062 882,90 zł co stanowi 75 % wartości całego projektu.

Bezpośrednim celem projektu jest tworzenie podstaw społeczeństwa informacyjnego. Jego realizacja zakładała modernizację aktualnie istniejącej infrastruktury sieciowej, utworzenie sieci bezprzewodowej, ucyfrowienie zakładu diagnostyki obrazowej, wdrożenie Zintegrowanego Systemu Obsługi Pacjentów, wdrożenie podpisu elektronicznego i elektronicznego obiegu dokumentacji oraz modernizacji strony internetowej szpitala w celu dostosowania jej do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Modernizacja istniejącej infrastruktury sieciowej oraz jej zabezpieczenie zapewnia, że wrażliwe dane przechowywane na szpitalnych serwerach są objęte najwyższym stopniem zabezpieczenia. Utworzona bezpieczna sieć bezprzewodowa pozwala na bezpieczne przetwarzanie danych i zapewnia ich zabezpieczenie przed dostępem osób nieupoważnionych.

Ucyfrowienie zakładu diagnostyki obrazowej wyeliminowało analogową obróbkę zdjęć rentgenowskich na korzyść cyfrowej, co daje możliwość eksportu obrazu w formie cyfrowej. Elektroniczne obrazowanie w porównaniu z analogowym zapewnia znacznie lepszą jakość i pozwala na dokładniejsze odczytanie zdjęć rtg.

Dzięki wdrożeniu Zintegrowanego Systemu Obsługi Pacjentów szpital otwiera się na nowoczesne technologie pomocne pacjentom. System umożliwi m.in. dostęp do podstawowych informacji o udzielanych świadczeniach, zarejestrowanie się do lekarza przez internet, a także złożenie wniosku o wydanie dokumentacji medycznej w formie elektronicznej.

W dzisiejszej dobie postępu medycyny konieczne są częste konsultacje, czy też szkolenia. Technologia wideokonferencji da naszym specjalistom możliwość uczestniczenia w multimedialnych spotkaniach bez konieczności wyjazdu.

Celem wdrożenia podpisu elektronicznego jest nie tylko dostosowanie szpitala do wymagań prawnych, ale również bezpieczne tworzenie i podpisywanie dokumentacji medycznej. Dzięki wdrożonemu zintegrowanemu systemowi informatycznemu docelowo dokumentacja medyczna prowadzona będzie wyłącznie w formie elektronicznej.

Wdrożenie systemu elektronicznego obiegu dokumentacji usprawni przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi szpitala, a także ułatwi nadzór nad dokumentami.

Strona internetowa szpitala została zmodernizowana i przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dzięki temu osoby niewidome oraz niedowidzące mogą w pełni korzystać z serwisu internetowego szpitala.

W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania nowoczesnych rozwiązań, wdrożonych w ramach projektu, większość pracowników szpitala uczestniczyło w profesjonalnych szkoleniach przygotowujących ich do pracy z nowymi narzędziami. Szkolenia zostały zrealizowane w ramach instrumentu elastyczności.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na chojnice.naszemiasto.pl Nasze Miasto