Następnie przeprowadzono szkolenie pod nazwą "Work life balance czy wypalenie zawodowe – psychologiczne treningi antystresowe dla pracowników biblioteki". Szkolenie uczyło jak wykorzystywać praktyczne i skuteczne narzędzia poznawczo-behawioralne pomocne we wspieraniu równowagi w życiu prywatnym i zawodowym.
We wrześniu odbyło się szkolenie z drugiego modułu pod nazwą "Wirtualna rzeczywistość w bibliotece". Tematem szkolenia było praktyczne zastosowanie technologii wirtualnej (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR) w pracy z czytelnikami w bibliotece, aby popularyzować czytelnictwo i bibliotekę. Uczestnicy poznali zasady działania wirtualnej rzeczywistości i rozszerzonej rzeczywistości w technologii mobilnej i stacjonarnej. Uczestnicy poznali różnorodne aplikacje wykorzystujące rzeczywistość wirtualną, nauczyli się obsługiwać okulary do VR i technologię AR oraz ich praktyczne zastosowanie w tworzeniu scenariuszy do pracy z czytelnikami.
Cykl szkoleń zakończył się w październiku, kiedy odbyły się warsztaty pt. "Jak wykorzystać druk 3D w bibliotece? Organizacja zajęć dla młodzieży łączących druk 3D z literaturą". Podczas warsztatów uczestnicy odkrywali tajemnice druku 3D, poznali budowę drukarki, rodzaje materiałów do druku, oprogramowanie i szczegóły dotyczące procesu drukowania modeli przestrzennych. Dowiedzieli się, do czego można wykorzystać druk 3D w bibliotece, jak dzięki niemu zachęcić do czytania lektur oraz jak poszerzyć wyobraźnię po przeczytaniu książki.
Bibliotekarze dzięki przeprowadzonym w projekcie szkoleniom zdobyli nowe kompetencje i podnieśli swoje kwalifikacje, niezbędne do prowadzenia szeregu zadań i wydarzeń animacyjnych, m.in. w ramach programu rewitalizacji miasta Tczewa.
Tekst i Foto Miejska Biblioteka Publiczna w Tczewie
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?